יום חמישי, 20 בנובמבר 2014

לרעות יש כבר סבלנות

היה לי לא פשוט בכלל להתאפק והייתי צריכה להתאזר בהמון סבלנות,
אבל סוף סוף אני יכולה לספר לכם על ספר חדש שעבדתי עליו לאחרונה "לרעות יש כבר סבלנות"

עם הסופר דוד גרין כבר זכיתי לשתף פעולה וליצור את הספר "לאביתר הכל מותר"

ספר שגרם לי שמחה גדולה, בעיקר כי הכל היה מותר בו ויכולתי להשתולל עם האיור, ליצור עולם הזוי ומדומיין,  אולי בדומה לאיך שאביתר עצמו מתבונן בעולם דרך עיניו ההוגות חולמות.
הספר הפך לרב-מכר שלושה חודשים אחרי שראה אור שזו שמחה בפני עצמה.






















מתוך הספר-לאביתר הכל מותר. כתב דוד גרין, איור שלי.













ואז הגיעה רעות חסרת הסבלנות
ואני קצת דאגתי.
חשבתי המון,
התייעצתי עם אנשים חכמים ויצירתיים
ועם ילדים יצירתיים וחכמים עוד יותר.
קבלתי הצעות על גבי הצעות שונות,
שנונות ומעניינות,
אבל אף אחת מהן לא היתה בדרכי, מחוברת לדמיון ולמחשבה שלי.
איך מאיירים סבלנות?
איך היא נראית?
ויותר מכך דאגתי שלא כמו בספר הקודם, פתאום יהיו גבולות ברורים של מותר ואסור ונכון ומוטעה,
הרי מדובר בסבלנות
ואני רציתי רוח וחופש.

קבענו פגישה דחופה בסטודיו שלי.
דודי ודורית,מקסימים  כתמיד, הרגיעו אותי מיד והזכירו לי שזה ממש בסדר להשתולל עם הדמיון גם כשמדובר בסבלנות ושאין צורך להכנס לשום סד לוחץ ומלחיץ.
נהפוך הוא.
הצלחתי לנשום,
יותר מכך,
נהייתי מאושרת
כי פתאום הרגשתי שניתן לקחת את הספר הזה למחוזות אחרים לגמרי של דמיון.
הבנתי שאני חושבת אחרת מאנשים שהתייעצתי אתם,
לא חכם יותר, או מצחיק יותר אלא פשוט "יונת" יותר.
משהו שנובע מהבטן ומהרגש ופחות משכלתנות.





ככה רעות מחפשת את הסבלנות מתחת לשמיכת החלומות והדמיון שלה


























כשאני מתרגשת מטקסט ומאיור נהיות לי פעימות לב מואצות, כאלו שמזכירות לי שבחרתי נכון,
על אף הקשיים שבדרך.
ולאחר שהבנתי מי זו הסבלנות, נוצר עולם קסום שכולו ספר כתוב בחריזה מופלאה ודמיון.











הספר זכה ב"תו תוכן" מטעם מכון אדלר ובהמלצה המופיעה על גב הספר. הוא מתאים לגילאי 3-7 אך יתרום גם לבוגרים יותר... (הוצאת קוראים, מחיר 45 ש"ח, בכל חנויות הספרים)


אני תמיד שמחה לתגובות והותרת סימן שבקרתם.
ניתן לעקוב אחרי פרסומים שלי גם דרך דף הסטודיו שלי בפייסבוק

2 תגובות:

  1. מקסים! הכל. הטקסט, הציורים. את . התחברתי מאוד לתמונה עם לוח השנה, מזכיר לי את הבנות שלי....

    השבמחק
    תשובות
    1. יונית יקרה, איזה כיף לקבל ממך מחמאות כאלה. שמחת אותי.

      מחק